torstai 5. maaliskuuta 2015

Nostetaan rimaa kilpailemalla

Viime viikolla MTL Communications Awards -kisassa palkittiin vuoden parhaita viestintätöitä Suomessa. Meditalle se oli juhlahetki, sillä kilpailutyömme – Inwidon sisältömarkkinointi – sai asiantuntevalta tuomaristolta kunniamaininnan B2C-sarjassa Tuotteet. Takana on toki meditalaisten kovaa osaamista ja sitoutunutta työtä, mutta ennen kaikkea vaativa ja innostava asiakas, joka antaa tehdä viestintää enemmän ja paremmin.

Nyt neljättä kertaa järjestetyssä kilpailussa ei palkita tavanomaisesta hyvästä perustyöstä, jota valtaosa viestintätoimistoista tekee. Kuitenkin tarvitaan paljon tasalaatuista, jatkuvaa työtä, perusteltua näkemystä sekä kiinnostavia ja hyödyllisiä sisältöjä oikeaan aikaan oikeissa kanavissa. Siitä syntyy luottamussuhde, joka mahdollistaa myös uutta luovat ratkaisut ja erottumisen vertaistensa joukosta.

Jo pääsy MTL Communications Awardsin short-listalle, kolmen parhaan joukkoon omassa sarjassamme, oli meille tärkeä tunnustus. Olemme alunperin tulleet Jyväskylästä, liki tuntemattomilta seuduilta alalle, joka on vahvasti keskittynyt Helsinkiin. Kilpailu mittaa tasapuolisesti osanottajien tuotosten tasoa ja antaa eväitä eteenpäin. Yhdelläkään itseään kunnioittavalla alan toimistolla ei enää ole varaa jäädä siitä pois, arvioi tuoreeltaan MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Kilpaileminen on kehittämisen väline. Hyvänä esimerkkinä Keski-Suomen kauppakamarin liikkeelle laskema Kasvu Open. Paikallisena aloitettu yritysten sparrauskilpailu on kasvanut määrätietoisesti ja on nyt jokaisen suomalaisen yrityksen ulottuvilla. Kaikki voittavat. Sitäpaitsi, avautuminen kilpailulle on palvelus omalle toimialueelle ja kotipaikalle, tapa varmistaa senkin kehitystä. Kääntäen: kilpailun pelko on taantumisen alku.

CITY Unsplash.com by Jonas Nilsson
Kehittymisen avain on lähtemisessä merta edemmäs kalaan, koettelemaan omaa osaamista. Eritoten näillä maantieteellisillä koordinaateilla on syytä lähteä liikkeelle ja pyrkiä eteenpäin ja ulospäin, varmistamaan kaikin kestävin keinoin, että meillä on ajanmukaista ymmärrystä ja kykyä palvella jatkuvasti kehittyviä, kunnianhimoisia ja vaativia asiakkaita. Nekin toimivat maailmalla ja tähtäävät korkealle.


Tiinu Wuolio

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti