maanantai 20. toukokuuta 2013

Kyselyä pukkaa - aiheena sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinoinnista on puhuttu jo jonkin aikaa ja tuntuu, että se on yhä enemmän ihmisten huulilla. Yrityksiin haetaan sisältömarkkinoinnin asiantuntijoita, aiheesta on lukuisia kirjoituksia ja blogimaailma täyttyy aiheeseen liittyvistä postauksista. Asiaa löytyy esimerkiksi Content Marketing Instituten sivuilta, Janne Ansaharjunsisältömarkkinointi -sivustolta ja Vapa Median blogista. Sisältömarkkinointi on siis nykypäivää.

Mutta miksi sisältömarkkinointia tarvitaan ja mitä sillä tarkoitetaan?

Koska mediaympäristö on muuttunut ratkaisevasti, on tärkeä arvioida markkinointiviestinnän sisältöjä. Asiakkaat hakevat ostopäätöksen tekemiseen tietoa hakukoneista ja sosiaalisesta mediasta eikä perinteinen markkinointi ole enää yhtä tehokasta. Organisaation laadukkaat ja lukijaa hyödyttävät sisällöt toimivat siis markkinoinnin ytimenä.

Sisältömarkkinoinnissa vastaanottaja eli nykyinen tai potentiaalinen asiakas on avainasemassa. On pohdittava, kuka hän on, mikä häntä kiinnostaa, ja miten häntä on informoitava, jotta hän pysähtyy sisällön äärelle, reagoi ja toimii. Nyt ei siis ole kysymys mainostamisesta vaan asiakkaalle tärkeiden asioiden esille tuomisesta informatiivisessa ja kiinnostavassa muodossa. Parhaimmillaan hyviä ja joskus huonojakin sisältöjä jaetaan viraalisti, jolloin sisältö saa näkyvyyttä.

Laadukkaat ja rehdit sisällöt on Meditan vuoden 2013 erityisteema. Nyt haluaisimme kuulla näkemyksiänne organisaationne omasta sisällöntuotannosta markkinointiviestinnän näkökulmasta. Kyselyn tarkoituksena on kiinnittää huomiota markkinointiviestinnän muutoksiin sekä kartoittaa markkinointiviestinnän foorumeita ja uskottavien sisältöjen ominaisuuksia. Kyselyssä on 9 kysymystä, joihin vastaaminen vie vain 5-10 minuuttia. Vastausaikaa on 31.5.2013 saakka ja tuloksiin palaamme syksyllä 2013.

Siirry kyselylomakkeeseen.

Loppuun vielä lukusuositukseksi Michele Linnin Content Marketing Instituten sivuilla maaliskuussa julkaistu juttu, josta löytyy apuja BtoB sisältömarkkinoinnin haasteisiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti